Een lompe horecabaas heeft in 2017 een groot probleem!

20-01-2017

Hoe kan het dat het veel horecaondernemers niet lukt om werknemers binnen te krijgen en aan zich te binden? Hoe kan het nou dat precies dát wat je vak is, namelijk ‘mensen blij maken en laten terugkomen’ precies bij de mensen die het dichts bij je zouden moeten staan niet lukt?  Misschien zijn veel ondernemers gewoon wel niet zo gastvrij als ze zeggen te zijn!

Personeel als kostenpost

Goed en gastvrij personeelsbeleid is de grootste blinde vlek van de hedendaagse horeca. De moeilijke jaren die achter ons liggen hebben ervoor gezorgd dat iedereen extreem gefixeerd is op kosten, maar men lijkt daardoor wel te zijn vergeten dat medewerkers veel meer zijn dan alleen een kostenpost. Medewerkers zijn gereduceerd tot product dat niet deugt: ’Medewerkers zijn lastig’, ‘kunnen niet meer hard werken en zijn ondankbaar’. ‘Ze moeten blij zijn dat ze een baan hebben.’ ‘Hoe moeilijk kan het zijn, moet ik alles dan honderd keer zeggen?’

Lees de hele blog op de website van Wouter Verkerk

Inloggen Mijn FNV Horeca

Wachtwoord vergeten?
Nu registreren.