Juridische hulp

Heb jij problemen op het gebied van je werk en inkomen? Hoe eerder we je kunnen helpen met advies, hoe kleiner de kans dat een probleem uit de hand loopt. Neem dus snel contact op.

Hulp en advies

Het Voorlichtings- en Informatiecentrum staat voor iedereen klaar die in de horeca werkt. Stel hier je vragen over je salaris, vakantie-uren, pensioen of uitkering en alles wat te maken heeft met jouw werk.

Ben je lid? 

Bel voor direct persoonlijk advies naar 036 - 535 85 95.

Ben je geen lid?

Bel voor direct persoonlijk advies naar 0900 - 239 10 00 (€ 0,50 p/m).

Algemene voorwaarden juridische hulp

Als er sprake is van een arbeidsconflict, kun je als lid van FNV Horeca rekenen op juridische hulp. Wanneer je het volgende pakket hebt ontvang je kosteloos juridisch advies én juridische bijstand:


Heb je gekozen voor het pakket Basis? Dan krijg je rechtshulp tegen een gereduceerd tarief van € 81,- per uur. Voor nieuwe leden geldt echter wel (sinds april 2005) een wachttijd voor kosteloos juridisch advies en juridische bijstand. Bekijk de algemene voorwaarden.

Ben je lid geworden vóór 1 oktober 2010? Dan gelden andere algemene voorwaarden individuele rechtshulp.

Juridische hulp

De juridische afdeling bestaat uit het Hoofd Juridische Zaken, negen juridisch medewerkers, drie advocaten en één procesjurist. Zij worden bijgestaan door het Voorlichtings- en Informatiecentrum waar leden en niet-leden (juridische) vragen kunnen stellen over arbeidsgerelateerde zaken. Daarnaast wordt de juridische afdeling ondersteund door het secretariaat.

Eerstelijnshulp: telefonisch advies

Het Voorlichtings- en Informatiecentrum (VIC) van FNV Horeca verleent de eerstelijnshulp, door middel van telefonisch advies.

Tweedelijnshulp: een dossier

Ben je lid en kan jouw probleem niet telefonisch worden opgelost? Dan vragen we je een formulier in te vullen. Na ontvangst van het door jou ingevulde formulier en de bijlagen maakt het secretariaat een dossier aan voor de afdeling Juridische Zaken. Dit dossier wordt door één van de juristen in behandeling genomen. Dit noemen we de tweedelijnshulp.

Derdelijnshulp: naar de rechter

Als de jurist de kwestie niet kan oplossen wordt een werkgever voor de rechter gedaagd. Dit noemen we derdelijnshulp. De advocaat van FNV Horeca of een advocatenkantoor staat je in dat geval bij.

Aanvragen juridische hulp

Als blijkt dat je probleem zo groot is dat informatie en/of advies niet voldoende is, dan kun je via het formulier 'Juridische hulp aanvragen' jouw aanvraag invullen en versturen. Na ontvangst van je aanvraagformulier, zal deze beoordeeld worden en doorgestuurd worden naar de juiste afdeling. Zij nemen dan verder contact met je op.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?
Registreer je dan eerst hier.